viernes, 22 de mayo de 2015

ÀREES

Segons el decret 38/2008, de 28 de Març, del Consell, pel qual s’establix el currículum del segon cicle de l’Educació Infantil a la Comunitat Valenciana, els continguts educatius de l’Educació Infantil s’organitzen en àrees corresponents a àmbits propis de l’experiència i del desenvolupament infantil, i s’aplicaran per mitjà d’unitats globalitzades que tinguen interés i significat per als xiquets i per a les xiquetes.
Atenent a açò, els continguts s’organitzaran d’acord amb les àrees següents:
a)Coneixement de si mateix i autonomia personal.
b)El medi físic, natural, social i cultural.
c) Els llenguatges: comunicación i representació.


Atenent a aquestes àrees, el nostre projecte està destinat a treballar l’àrea de coneixement de si mateix i autonomía personal; ja que com ens diu en aquest decret aquesta área són la base esencial per a l’assentament de la pròpia imatge, és a dir, és el primer referent que la xiqueta i el xiquet tenen per a conéixer-se com a persones.
A més a més, el coneixement i control del propi cos impliquen un coneixement global i segmentari i una coordinació dinámica general, que comporten el progressiu desenrotllament de les habilitats de manipulació.

Per últim, en relació amb l’àrea elegida per a treballar en aquest projecte, aquesta està totalment relacionada amb el món exterior, per tant, el xiquet i la xiqueta serà capaç d’interactuar amb els objectes i amb altres persones. No ens podem oblidar que, la identificació de les seues característiques individuals i les dels altres són instruments bàsics per al seu desenvolupament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario