Ens centrem en l’estudi que Le Boulch, citat en Mayolas,
Villarroya, & Reverter (2010),
realitza en relació a l’adquisició de la lateralitat:
●
Període de 0 a 3
anys: es pot observar una futura dominància mitjançant el reflex tònic
cervical en les primeres setmanes de vida. Fins a l’any, es produeixen moltes
variacions i no hi ha un predomini clar. La preferència lateral apareix cap a
l’any i mig, quan l’infant comença a agafar una varietat més gran d’objectes.
Un període d’inestabilitats pot produir-se entre els dos i tres anys. Cap als
dos anys i mig ja es pot veure assolida la preferència lateral, encara que en
el cas de les cames, aquest problema continue vigent.
●
Període de 3 a 6
anys:
a partir dels quatre anys s’accepta la definició de la lateralitat. Entre els 5
i 6 anys, l’infant adquireix els conceptes de dreta i esquerra en el seu propi
cos, en referència amb la seva dominància lateral, que a poc a poc es consolida
fins aproximadament els 8 anys.
A l’hora d’avaluar
la lateralitat de l’infant; l’educador o l’educadora compta amb diferents fonts
d’informació:
1- La informació que
donen els pares.
2- L’observació
sistemàtica de les diferents activitats que es fan a l’escola infantil.
3- La informació que es
desprèn de la realització d’algun test, entre els quals podem trobar el test de
Harris, el test de Zazzo, el test de Rogers o el test de Piaget.
No hay comentarios:
Publicar un comentario