|
Sessió nº: 1
|
|
v Objectius específics:
-Consolidar la lateralitat.
-Situar un objecte en relació amb el nostre cos.
-Desenvolupar les aptituts de
lateralitat i imatge corporal (reconèixer la dreta i l’esquerra sobre si
mateix).
v Continguts:
- Diferenciació entre dreta i
esquerra.
-Coordinació psicomotriu.
|
|
v Instal·lació:
El millor espai per treballar aquesta sessió podría
ser un espai ample, com el gimnàs, el pati, o qualsevol lloc prou al aire
lliure. En el nostre cas utilitzarem el gimnàs per a desenvolupar aquesta
activitat.
|
|
-Part inicial (10 minuts
aprox.):
Per a començar aquesta sessió, passariem llista, especificant que tots
els xiquets han d’alçar la mà dreta quan se’ls nomene. D’aquesta manera
explicariem una mica la teoría de l’esquerra i la dreta.
Després, realitzariem la següent activitat abans de ficar-nos en marxa
amb la part principal de la sessió.
L’activitat consistiria en el següent: els
alumnes es col·loquen de manera dispersa per l’espai, mirant a la mestra.
Aquesta va donant indicacións a través de “Paquito”. l’activitat consistirà
en que els xiquets facen tot allò que la mestra diu començant amb la frase
“Paquito diu…”. Les indicacions serien del tipus: alçar la mà que estiga més
prop de la taula, tocar-se el nas amb l’altra mà, donar un pas amb la
cama més prop de la porta…
-Part principal (25 minuts aprox.):
·
Activitat 1: Ball dirigit.
-Desenvolupament de la activitat:
Construim amb cartulines un dau,
i dibuixem en cada una de les cares una part del cos: cara, cama, peu, mà,
llengua, braç,etc.
A continuació, posarem música i
de un en un aniran tirant el dau. Soles podran ballar amb la part del cos que
els haja tocat.
-Variacions:
Podem jugar a ballar amb tot el
cos menys amb la part del cos que ens haja tocat en el dau.
-Materials:
Música i dau amb les parts del cos.
·
Activitat 2: Furtem el baló!
-Desenvolupament de la activitat:
Dividim la classe en dues
meitats. La meitat dels alumnes tindran baló i l’altra meitat no. Els xiquets
que no tenen baló han de robar el baló als que si que tenen. I els que tenen
baló soles podran desplasar el baló amb un peu, després amb l’altre i per
últim amb els dos. Portaran un mocador lligat a la cama amb la qual poden
golpejar el baló.
-Variacions:
Anar limitant cada vegada el camp
de joc.
-Materials:
Balons i mocadors.
·
Activitat 3: Ballem al ritme de la cançó!
En aquesta activitat ballarem la
canço de “La Yenka”, la lletra de la qual és la següent:
Venga chicos vengan chicas a bailar
Todo el mundo viene ahora sin pensar
Esto es muy fácil lo que hacemos aquí
Esta es la yenca y se baila así
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Con las piernas marcaremos el compás
Bailaremos sin descanso siempre mas
Y no hace falta comprender la música
Adelante y detrás y venga ya
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Aquí se baila la yenca
Hay que fácil es la yenca
Mira que bien va la yenca
Y qué graciosa es la yenca
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Un dos tres
-Variacions
Podem jugar a ballar la cançó
fent el contrari del que aquesta diu.
-Materials
La cancó de la Yenka
|
|
-Part final (10 minuts aprox.):
Per a concloure la sessió, farem una xicoteta
assemblea en la qual els xiquets i les xiquetes expressen les sensacions que
han sentit després de les activitats realitzades anteriorment. Per exemple:
els farem aquestes preguntes:
-Vos han agradat les activitats?
-Quines són les activitats que menys vos han
agradat? Per qué?
-Amb quines activitats s’heu divertit més?
-Qué heu aprés en aquestes activitats?
En aquesta, els alumnes seran els
protagonistes, el mestre o la mestra serà el “mediador” que done el torn de
paraula quan ningú parle, però seràn els xiquets i les xiquetes qui s’evalue
a si mateix i diguen si pensen que són drextres o esquerrans.
D’aquesta manera, el docent podrà apreciar
l’implicació dels alumnes en les activitats i la conciència d’aquests a
l’hora de conèixer el seu cos i les seues posibilitats.
Per finalitzar, els alumnes es posaran per
parelles, agafaran una estora, una pilota blaneta manipulable i es gitaran
repartits per tot l’espai. Una vegada fetes les parelles, un dels xiquets i
les xiquetes agafarà la pilota i li farà un massatge al company, pel tronc i
les extremitats, amb la mà que ells es senten més còmodes, quan acaben amb
aquesta, faran el mateix amb l’altra mà. Quan acabe el company, es canviaran
els rols i serà l’altre alumne qui faça el massatge.
Aquesta activitat estarà acompanyada de
música que els ajude a relaxar-se i concentrar-se per poder deixar la ment en
blanc. El mestre serà un observador, només actuarà quan considere oportú per
guiar els moviments del alumnes que donen el massatges.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 1
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)






No hay comentarios:
Publicar un comentario