viernes, 22 de mayo de 2015

SESSIÓ 1


Sessió nº: 1

v    Objectius específics:
   -Consolidar la lateralitat.
   -Situar un objecte en relació amb el nostre cos.
  -Desenvolupar les aptituts de lateralitat i imatge corporal (reconèixer la dreta i l’esquerra sobre si mateix).
v    Continguts:
  - Diferenciació entre dreta i esquerra.
  -Coordinació psicomotriu.



v    Instal·lació:
El millor espai per treballar aquesta sessió podría ser un espai ample, com el gimnàs, el pati, o qualsevol lloc prou al aire lliure. En el nostre cas utilitzarem el gimnàs per a desenvolupar aquesta activitat.


   -Part inicial (10 minuts aprox.):

       Per a començar aquesta sessió, passariem llista, especificant que tots els xiquets han d’alçar la mà dreta quan se’ls nomene. D’aquesta manera explicariem una mica la teoría de l’esquerra i la dreta.


     Després, realitzariem la següent activitat abans de ficar-nos en marxa amb la part principal de la sessió.
 L’activitat consistiria en el següent: els alumnes es col·loquen de manera dispersa per l’espai, mirant a la mestra. Aquesta va donant indicacións a través de “Paquito”. l’activitat consistirà en que els xiquets facen tot allò que la mestra diu començant amb la frase “Paquito diu…”. Les indicacions serien del tipus: alçar la mà que estiga més  prop de la taula, tocar-se el nas amb l’altra mà, donar un pas amb la cama més prop de la porta…


  
 -Part principal (25 minuts aprox.):

·                 Activitat 1: Ball dirigit.
-Desenvolupament de la activitat:
Construim amb cartulines un dau, i dibuixem en cada una de les cares una part del cos: cara, cama, peu, mà, llengua, braç,etc.
A continuació, posarem música i de un en un aniran tirant el dau. Soles podran ballar amb la part del cos que els haja tocat.
-Variacions:
Podem jugar a ballar amb tot el cos menys amb la part del cos que ens haja tocat en el dau.
-Materials:
Música i dau amb les parts del cos.



·                 Activitat 2: Furtem el baló!

-Desenvolupament de la activitat:
Dividim la classe en dues meitats. La meitat dels alumnes tindran baló i l’altra meitat no. Els xiquets que no tenen baló han de robar el baló als que si que tenen. I els que tenen baló soles podran desplasar el baló amb un peu, després amb l’altre i per últim amb els dos. Portaran un mocador lligat a la cama amb la qual poden golpejar el baló.
-Variacions:
Anar limitant cada vegada el camp de joc.
-Materials:
Balons i mocadors.


·                 Activitat 3: Ballem al ritme de la cançó!
En aquesta activitat ballarem la canço de “La Yenka”, la lletra de la qual és la següent:
Venga chicos vengan chicas a bailar
Todo el mundo viene ahora sin pensar
Esto es muy fácil lo que hacemos aquí
Esta es la yenca y se baila así
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Con las piernas marcaremos el compás
Bailaremos sin descanso siempre mas
Y no hace falta comprender la música
Adelante y detrás y venga ya
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante  detrás un dos tres
Aquí se baila la yenca
Hay que fácil es la yenca
Mira que bien va la yenca
Y qué graciosa es la yenca
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Izquierda izquierda derecha derecha
Adelante detrás un dos tres
Un dos tres
-Variacions
Podem jugar a ballar la cançó fent el contrari del que aquesta diu.
-Materials
La cancó de la Yenka

-Part final (10 minuts aprox.):

Per a concloure la sessió, farem una xicoteta assemblea en la qual els xiquets i les xiquetes expressen les sensacions que han sentit després de les activitats realitzades anteriorment. Per exemple: els farem aquestes preguntes:
-Vos han agradat les activitats?
-Quines són les activitats que menys vos han agradat? Per qué?
-Amb quines activitats s’heu  divertit més?
-Qué heu aprés en aquestes activitats?


En aquesta, els alumnes seran els protagonistes, el mestre o la mestra serà el “mediador” que done el torn de paraula quan ningú parle, però seràn els xiquets i les xiquetes qui s’evalue a si mateix i diguen si pensen que són drextres o esquerrans.
D’aquesta manera, el docent podrà apreciar l’implicació dels alumnes en les activitats i la conciència d’aquests a l’hora de conèixer el seu cos i les seues posibilitats.


Per finalitzar, els alumnes es posaran per parelles, agafaran una estora, una pilota blaneta manipulable i es gitaran repartits per tot l’espai. Una vegada fetes les parelles, un dels xiquets i les xiquetes agafarà la pilota i li farà un massatge al company, pel tronc i les extremitats, amb la mà que ells es senten més còmodes, quan acaben amb aquesta, faran el mateix amb l’altra mà. Quan acabe el company, es canviaran els rols i serà l’altre alumne qui faça el massatge.

Aquesta activitat estarà acompanyada de música que els ajude a relaxar-se i concentrar-se per poder deixar la ment en blanc. El mestre serà un observador, només actuarà quan considere oportú per guiar els moviments del alumnes que donen el massatges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario