Sessió
nº: 2
|
v
Objectius específics:
·
Desenvolupar les capacitats
físiques.
·
Desenvolupar la capacitat creativa
i expressiva del xiquet, fent-li interpretar corporalment allò que se li està
verbalitzant.
·
Globalitzar el llenguatge musical,
el llenguatge plàstic i el llenguatge oral partint del centre d’interés: el
conte.
v
Continguts:
·
El conte.
·
Recursos expressius (gestos i
moviments).
·
Jocs d’imaginació i activitat
corporal.
|
Instal·lació
Serà
necessari un espai ample, obert o tancat,
per al desenvolupament del conte.
|
v
Parts de la Sessió
-Part
inicial (5 minuts):
Introduirem
als xiquets en la història que li’ls narrarem, motivant-los mitjançant
disfresses, objectes relacionats amb la història, etc.
-Part principal (30 minuts):
Anirem
narrant el conte i els xiquets hauràn de realitzar diferents activitats
motrius que van relacionades amb el que ocorre en la narració. No pautarem
les accions que els xiquets i les xiquetes han de realitzar, sino que
deixarem que aquests realitzen les accions que ells creguen convenients.
Nosaltres sols intervindrem quan vegem que les accions que estem narrant no
saben realitzar-les. El conte motor será el següent:
CONTE MOTOR:
“Excursió a la granja escola”
Hi havia una vegada un xiquet anomenat Pere que
estava molt content, ja que sols faltava un dia per anar-se’n d’excursió a la
granja escola.
Eixa nit estava molt nerviós, es va gitar i no va
parar de pegar voltes en el llit, s’alçà varies vegades a mirar l’hora, i com
que ja estava una mica desespertat i no sabia que fer, es ficà a respirar
profund i a pensar en coses boniques, fins que finalment s’aconsseguì
adormir.
Pel matí, per fi va sonar el despertador, i Pere es
va alçar d’un bot ja que tenia moltes ganes d’anar-se’n a la granja. Va
agafar la seua motxilla de la perxa i
se la va penjar. De sobte, va mirar l’hora i se’n va adonar que arribava tard
a l’autobús, doncs va començar a correr molt ràpidament fins a la parada de
l’autobús. Quan va arribar , va pujar i el viatge va començar cap a la
granja.
Després del llarg viatge, els xiquets i les xiquetes
estaven molt cansats, però en veure que havien arribat al lloc esperat es van
a ficar tan contents que es van a ficar a botar i cridar d’alegria.
Una volta instal·lats en les seues habitacions, el
primer que van fer va ser visitar als cavallas, que estaven un poc moguts i
no paraven de relinxar i trotar per l’estable. Els xiquets es van quedar
bocavadats de veure cavalls tan prop, però els van agradar molt.
Per poder continuar la visita, van haver de passar
per un pont ple de pedres, i Pere va caure a l’aigua; però aquest sabia nada
i poc a poc, va nadar fins arribar a la vora del riu per a que els seus
companys l’ajudaren a eixir.
Quan, per fi, van traure a Pere del riu, van
continuar tots junts caminant per la granja.
Per poder veure les gallines es van posar per
parelles; ja que l’entrada del galliner era molt estreta. Les gallines van
començar a alborotat-se i a menejar-se sense parar. Pere i el seus amics van
començar a riure’s d’elles i fins i tot van intentar agafar-ne alguna.
La visita als animals ja havia acabat i els xiquets
estaven molts trists perquè ja havien de tornar a casa. Però, abans
d’anar-se’n a casa van decidir nadar en una piscina que estava prop de la
granja.Tots es van llevar la ropa i van començar a banyar-se molt contents.
Pere i els seus amics no paraven de nadar i fer bobades a l’aigua.
De seguida s’acabà el temps i l’excurisó va acabar.
Tornaren a casa molt feliços pel dia que havien passat. Pere es sentà al
sofà, contant-li coses a la seua mare, i poc a poc es va quedar relaxat i
dormit al sofà.
- Part
final (10 minuts):
Estarà relacionada amb la part final del conte, la
narració d’aquest els conduirà a una fase més relaxada i calmada, arribant al
final del conte.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 2
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)




No hay comentarios:
Publicar un comentario