viernes, 22 de mayo de 2015

SESSIÓ 3


Sessió nº: 3

v    Objectius específics:

-Conèixer i identificar les parts simètriques del cos en els nostres companys.

-Consolidar progressivament la pròpia lateralitat exercint-la lliurement en diferents situacions.

-Realitzar desplaçaments en diferents postures utilitzant tot l’espai disponible.

v    Continguts:

-El cos i les seues parts.

-Segments corporals i simetria.

-Dreta/esquerra, davant/darrere, moviments i postures corporals.


v    Instal·lació:

Aquesta sessió seria convenient desenvolupar-la en el gimnàs perquè és un espai molt més ampli i els alumnes podrien realitzar les activitats amb major facilitat.
És necessari en aquesta sessió elegir un lloc on hi haja projector i que l’espai siga tancat.

v    Materials:

Teles i projector de llums

v    PARTS DE LA SESSIÓ

-Part inicial (10 minuts):

Començarem passant llista però d’una manera diferent a la que estem acostumbrades a veure; ja que els alumnes haurien d’alçar el braç dret o esquerra (depenent del criteri del docent) quan siga el seu torn. D’aquesta manera anem introduint el concepte d’esquerra i dreta, el qual es desenvoluparà amb major en les posteriors activitats.



Una vegada passada llista, començariem amb un joc tranquil que ens introdueix en el tema central del nostre projecte : la lateralitat.

El joc s’anomena “el nas del meu veí”:
Tots els alumnes es posaran en cercle i un serà el que dirigisca el joc (primerament ho farà la mestra). El que dirigeix el joc dirà : “dreta” o “esquerra” i tots hauran de tocar el nas del company que tenen en el costat dit pel director del joc. Per a dificultar el joc, quan porten unes quantes sèries fen-t’ho de manera suau, augmentaran la velocitat del joc.
Aquells alumnes que s’enganyen passaran a dirigir el joc.




-Part principal (25 minuts aprox.):

Dividirem la classe en xicotets grups, els quals aniran eixint a representar escenes de la vida quotidiana, sentiments, accions, etc., darrere d’unes teles que hi hauràn col·locades i que estaran projectades, de manera que els alumnes serán les “ombres de la classe”. La resta dels companys hauran d’anar endevinant el que estan representant els seus companys.

Al començament serà la mestra la qui dóne les pautes que han de seguir els alumnes alhora de realitzar les activitats però, posteriorment quan els alumnes comencen a agafar confiança seran ells sols els que representen allò que vullguen, d’aquesta manera deixem que els alumnes potencien la creativitat i imaginació, que tant important és en l’Educació.


-Part final (10 minuts aprox.):

Per a finalitzar aquesta sessió farem una assamblea final on tots els xiquets sentats en cercle posaran en comú tot allò que hem fet durant la sessió. Per a observar l’opinió dels alumnes al respecte, la mestra seria qui dirigiria l’assamblea fent preguntes de tipus: Quins són els jocs que més t’han agradat? Amb quines dificultats s’heu trobat? Quines activitats no tornarieu a fer? Què és el que més us ha agradat de la sessió? Per què? Quina era la mà dreta i l’esquerra?


No hay comentarios:

Publicar un comentario