|
Sessió
nº: 3
|
|
v
Objectius específics:
-Conèixer i identificar les
parts simètriques del cos en els nostres companys.
-Consolidar progressivament
la pròpia lateralitat exercint-la lliurement en diferents situacions.
-Realitzar desplaçaments en
diferents postures utilitzant tot l’espai disponible.
|
|
v
Continguts:
-El cos i les seues parts.
-Segments corporals i
simetria.
-Dreta/esquerra,
davant/darrere, moviments i postures corporals.
|
|
v
Instal·lació:
Aquesta sessió seria
convenient desenvolupar-la en el gimnàs perquè és un espai molt més ampli i
els alumnes podrien realitzar les activitats amb major facilitat.
És necessari en aquesta
sessió elegir un lloc on hi haja projector i que l’espai siga tancat.
v
Materials:
Teles i projector de llums
|
|
v
PARTS DE LA SESSIÓ
-Part inicial (10 minuts):
Començarem passant llista
però d’una manera diferent a la que estem acostumbrades a veure; ja que els
alumnes haurien d’alçar el braç dret o esquerra (depenent del criteri del
docent) quan siga el seu torn. D’aquesta manera anem introduint el concepte
d’esquerra i dreta, el qual es desenvoluparà amb major en les posteriors
activitats.
Una vegada passada llista,
començariem amb un joc tranquil que ens introdueix en el tema central del
nostre projecte : la lateralitat.
El joc s’anomena “el nas del
meu veí”:
Tots els alumnes es posaran
en cercle i un serà el que dirigisca el joc (primerament ho farà la mestra).
El que dirigeix el joc dirà : “dreta” o “esquerra” i tots hauran de tocar el
nas del company que tenen en el costat dit pel director del joc. Per a
dificultar el joc, quan porten unes quantes sèries fen-t’ho de manera suau,
augmentaran la velocitat del joc.
Aquells alumnes que
s’enganyen passaran a dirigir el joc.
-Part principal (25 minuts
aprox.):
Dividirem la classe en
xicotets grups, els quals aniran eixint a representar escenes de la vida
quotidiana, sentiments, accions, etc., darrere d’unes teles que hi hauràn
col·locades i que estaran projectades, de manera que els alumnes serán les
“ombres de la classe”. La resta dels companys hauran d’anar endevinant el que
estan representant els seus companys.
Al començament serà la
mestra la qui dóne les pautes que han de seguir els alumnes alhora de
realitzar les activitats però, posteriorment quan els alumnes comencen a
agafar confiança seran ells sols els que representen allò que vullguen,
d’aquesta manera deixem que els alumnes potencien la creativitat i
imaginació, que tant important és en l’Educació.
-Part final (10 minuts
aprox.):
Per a finalitzar aquesta
sessió farem una assamblea final on tots els xiquets sentats en cercle
posaran en comú tot allò que hem fet durant la sessió. Per a observar
l’opinió dels alumnes al respecte, la mestra seria qui dirigiria l’assamblea
fent preguntes de tipus: Quins són els jocs que més t’han agradat? Amb quines
dificultats s’heu trobat? Quines activitats no tornarieu a fer? Què és el que
més us ha agradat de la sessió? Per què? Quina era la mà dreta i l’esquerra?
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 3
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)





No hay comentarios:
Publicar un comentario