viernes, 22 de mayo de 2015

SSESSIÓ 4


SESSIÓ Nº 4
v    OBJECTIUS
·                 Emprar de forma apropiada els segments corporals.
·                 Observar i desenvolupar la dominança lateral: visual, manual i pèdica.

v    CONTINGUTS
·                 Activitats de manipulació amb les dues mans.
·                 Activitats per a descobrir i afirmar la dominança lateral.
·                 Activitats d’afirmació de la imatge i la percepció corporal.
v    INSTAL·LACIÓ

El millor espai per treballar aquesta sessió seria un espai ample, que podria ser el gimnàs, el pati, o qualsevol lloc suficientment ample a l’aire lliure. En el nostre cas utilitzarem el gimnàs per a desenvolupar aquesta activitat.
v    MATERIAL
Pilotes i bancs.

v    Parts de la sessió

-Part inicial (10 minuts):

Primerament introduïm el concepte de manera teòrica però, amb els exemples qüotidians per  facilitar la comprensió. Per exemple: Amb quina mà escrivim? Amb quin peu xutem la pilota?

Una vegada explicat el concepte passarem llista però, direm als xiquets  i xiquetes que quan digam el seu nom hauran d’alçar la mà esquerra, ja que en les sessions anteriors alçaven la dreta.




-Part principal (27 minuts):

Realitzarem les següents activitats:

-Activitat 1: Joc del cambrer

Els xiquets i les xiquetes hauran d’anar per damunt d’un banc amb una pilota en la mà dreta i tornar amb la pilota en la mà esquerra. Quan el xiquet/a de mà haurà de tornar a començar.


-Activitat 2: La pata coixa

Els alumnes i les alumnes hauran d’anar per damunt d’una línia amb la cama esquerra i tornar amb la cama dreta.


-Activitat 3: Passa la pilota

 Tots i totes es posaran en rogle i donarem dues pilotes. Hauran d’anar pasant-se-les depenent de les indicacions del mestre o de la mestra. Per exemple: passeu-se la pilota amb la mà dreta, passeu-se-la amb el peu esquerre, etc.


Part final (8 minuts):

Farem una posada en comú de les activitats que hem realitzat, preguntant-los quines activitats els han agradat més i quines menys. A més, preguntarem amb quina mà o peu els ha sigut més fàcil o més difícil realitzar els exercicis i jocs.

D’aquesta manera, podrem anar observant les dificultats que els xiquets i les xiquetes van tenint en relació a la lateralitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario