|
SESSIÓ Nº
4
|
|
v
OBJECTIUS
·
Emprar de forma apropiada els
segments corporals.
·
Observar i desenvolupar la
dominança lateral: visual, manual i pèdica.
|
|
v
CONTINGUTS
·
Activitats de manipulació amb les
dues mans.
·
Activitats per a descobrir i
afirmar la dominança lateral.
·
Activitats d’afirmació de la imatge
i la percepció corporal.
|
|
v
INSTAL·LACIÓ
El millor
espai per treballar aquesta sessió seria un espai ample, que podria ser el
gimnàs, el pati, o qualsevol lloc suficientment ample a l’aire lliure. En el
nostre cas utilitzarem el gimnàs per a desenvolupar aquesta activitat.
|
|
v
MATERIAL
Pilotes i
bancs.
|
|
v
Parts de la sessió
-Part
inicial (10 minuts):
Primerament
introduïm el concepte de manera teòrica però, amb els exemples qüotidians
per facilitar la comprensió. Per
exemple: Amb quina mà escrivim? Amb quin peu xutem la pilota?
Una
vegada explicat el concepte passarem llista però, direm als xiquets i xiquetes que quan digam el seu nom hauran
d’alçar la mà esquerra, ja que en les sessions anteriors alçaven la dreta.
|
|
-Part principal (27 minuts):
Realitzarem les següents
activitats:
-Activitat 1: Joc del cambrer
Els xiquets i les xiquetes hauran d’anar per damunt
d’un banc amb una pilota en la mà dreta i tornar amb la pilota en la mà
esquerra. Quan el xiquet/a de mà haurà de tornar a començar.
-Activitat 2: La pata coixa
Els alumnes i les alumnes hauran d’anar per damunt
d’una línia amb la cama esquerra i tornar amb la cama dreta.
-Activitat 3: Passa la pilota
Tots i totes
es posaran en rogle i donarem dues pilotes. Hauran d’anar pasant-se-les
depenent de les indicacions del mestre o de la mestra. Per exemple: passeu-se
la pilota amb la mà dreta, passeu-se-la amb el peu esquerre, etc.
|
|
Part
final (8 minuts):
Farem una
posada en comú de les activitats que hem realitzat, preguntant-los quines
activitats els han agradat més i quines menys. A més, preguntarem amb quina
mà o peu els ha sigut més fàcil o més difícil realitzar els exercicis i jocs.
D’aquesta
manera, podrem anar observant les dificultats que els xiquets i les xiquetes
van tenint en relació a la lateralitat.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SSESSIÓ 4
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)





No hay comentarios:
Publicar un comentario