|
SESSIÓ Nº
5
|
|
v
OBJECTIUS
•
Identificar i nombrar les diferents
parts del seu cos i les dels altres.
•
Consolidar la lateralitat respect a ell
mateix.
•
Crear situacions que impliquen la
discriminació dreta-esquerra del propi cos i en relació amb els objectes.
•
|
|
v
CONTINGUTS
- Lateralitat
- Simetries dels eixos corporals.
- Activitates que impliquen la utilizació
global del cos.
|
|
v
INSTAL·LACIÓ
Per a realitzar
aquesta sessió necessitarem un espai ampli, potser el gimnàs o una aula.
Per a
|
|
v
MATERIAL
-Cordes
-Música
-Saquet o mocador
|
|
PARTS DE LA SESSIÓ:
·
Assemblea inicial
En la part inicial de la sessió
començariem passant llista. Però ho fariem de la següent manera.
-
Elegiriem a dos alumnes voluntaris i els diriem que es posarem gitats
en terra per a fer la seua silueta amb clarió.
-
A continuació, dins de cada silueta escriuriem: “silueta de
l’esquerra” i “silueta de la dreta”.
-
És el moment de passar llista i que cada alumne es pose en una silueta
depenent del criteri del professor.
-
Aquesta serà la dstribució de la classe per a l’activitat que farem a
continuació.
Una vegada divida la classe, començarem
amb el joc de calfament, que seria el següent:
-Hauran de moure’s pel contorn de la
silueta i realitzar les accions que el mestre vaja dient. Per exemple:
“Aneu caminant
amb la mà dreta dalt del cap”,
“Ens toquem la
cama esquerra amb la mà dreta i ens toquem la cama dreta amb la mà esquerra”,
“Caminem amb la
mà dreta en el peu dret cap arrere”,
“Caminem amb la
cama esquerra coixa”.
Tota aquesta activitat anirà acompanyada
amb música per a què els xiquets es senten més motivats i amb ganes de seguir
amb el joc.
Una vegada introduits amb el tema de la
sessió; passarem amb la part principal de la sessió.
·
Part principal (15
min.aprox.)
En la part principal de la sessió
realitzariem les següents activitats.
-Activitat 1:
Els xiquets hauran de posar-se per
parelles. Un membre de cada parella tindrà un saquet, el qual haurà
d’amagar-se en qualsevol part del cos (dalt del cap, sentar-se damunt d’ell,
dintre de la mà, entre les cames, baix del peu, etc.). L’altre membre del
grup amb el sentit del tacte haurà d’intentar endevinar en quina part del cos
es troba el saquet.
Posteriorment es canviarán els rols.
Activitat 2:
Tots els alumnes serán
robots (fariem abans de començar el joc preguntes relacionades amb els
robots:
-Que sabeu dels robots?
-Existeixen?
-On heu vist robots?
-En quines pel·lícules apareixen robots?
-Us agradaria ser robots? Per qué?
Una vegada realitzades aquestes
preguntes, explicariem el joc que realitzariem, el qual és el següent:
Tots els alumnes seràn robots que van
desplaçant-se amb rapidesa, ja que tenen moltes piles en distintes
direccions. Però que passa? Que els robots comencem amb piles noves però poc
a poc les piles van acabant-se. El domador (que será el docent) anirà diguent
poc a poc que les piles van acabant-se, de manera que els xiquets hauran de
caminar més lentament fins que després de les indicacions del docent (Al robot
comencen a fallar-li els braços, al robot comença a fallar-li el cap, al
robot comença a fallar-li les cames, al robot comença a fallar-li els
peus.!!!) les piles del robot s’acaben i el robot caiga totalment a terra.
v Variant:
El domador podria recarregar les piles
als robots poc a poc.
·
Assemblea final (10
min.aprox.)
Per a finalitzar la sessió, els xiquets
es posarien per parelles, un membre de la parella de peu i l’altre gitat, el
que esta plantat haurà de dibuixar el contorn del cos del company amb cordes,
provant a clavar-se dins de la silueta realitzada pel seu company i observant
si cap dintre d’ells, si és xicoteta o gran per a ell. Posteriorment
canviarem els rols.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 5
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)






No hay comentarios:
Publicar un comentario