viernes, 22 de mayo de 2015

SESSIÓ 6


SESSIÓ Nº 6
v    OBJECTIUS

-Desenvolupar l’autonomia en el treball i en el joc.
-Desenvolupar l’orientació espacial.  
-Respectar el ritme d’aprenentatge de cada alumne.

v    CONTINGUTS
-El cos i la nostra imatge
-Les tecnologies com a eina important en la actualitat

v    INSTAL·LACIÓ

Aquestes activitats es podrien realitzar en una aula normal però també en un lloc més ampli per a poder desenvolupar correctament algunes de les activitats que necessiten més epai.

v    MATERIALS
-Pissarra digital.
-Flash card amb lletra de la cançó utilitzada.
-Videocàmera.
-Televisió o ordinador amb projector.

v    PARTS DE SESSIÓ

-Part inicial (15 minuts aprox.):

Per a treballar el tema de la lateralitat, eix central del nostre projecte,  des de les TIC i utilitzant la pissarra digital, PDI, en la qual els xiquets/es per parelles i baix la supervisió i l’ajuda del docent es posicionarien en l’apartat de “conec el meu cos” i realitzarien les activitats que s’hi proposen.

Les activitats que hi ha són les següents: posar les diferents parts del cos en un dibuix, diferenciar la zona dreta i esquerra del cos, entre d’altres.





-Part principal (20 minuts aprox.):

Una vegada introduits els conceptes principals que volem treballar en aquesta sessió, començariem amb la part principal, la qual estaria destinada a treballar la lateralitat i esquema corporal però mitjançant l’ús de les TIC.

En primer lloc, realitzariem un xicotet ball on el tema central és  la lateralitat, per exemple, podriem interpretar la següent cançó anomenada :

“El nostre cos”

Els ulls son per mirar,
les mans per agafar,
el cap es per pensar,
i el cor per estimar.

Els dits són per tocar,
i els peus per caminar,
el nas per olorar,
la boca per parlar.

La llengua per tastar,
les dents per mastegar,
orelles per sentir,
t’ho torne a repetir.

Una vegada ensenyats la lletra i el ball d’aquesta cançó del nostre cos als xiquets/es el que fariem seria utilitzar la VIDEOCÀMERA per a grabar-nos el ball que hem assajat.

                



v    ASSEMBLEA FINAL (10 minuts aprox):

Per a finalitzar la sessió i continuant amb l’ús de les noves tecnologies, el que fariem seria utilitzar una televisió o un ordinador amb projector per a que els xiquets/es pugueren observar el ball que previament havien realitzat.

D’aquesta manera, ells són capaços de poder veure les errades que han fet i corregir-les. Però aquesta activitat és també´important per a que els docents se n’adonen també d’allò que han fet malament i que podrien millorar per a un futur.

Per tant, un bon i correcte ús de les tecnologies sempre és beneficiós per al procés d’ensenyança-aprenentatge. Açò canvia quan l’ús que s’hi fa és abusiu i descontrolat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario