|
SESSIÓ Nº 6
|
|
v
OBJECTIUS
-Desenvolupar
l’autonomia en el treball i en el joc.
-Desenvolupar
l’orientació espacial.
-Respectar
el ritme d’aprenentatge de cada alumne.
|
|
v
CONTINGUTS
-El cos i la nostra imatge
-Les tecnologies com a eina important en la
actualitat
|
|
v
INSTAL·LACIÓ
Aquestes
activitats es podrien realitzar en una aula normal però també en un lloc més
ampli per a poder desenvolupar correctament algunes de les activitats que
necessiten més epai.
|
|
v
MATERIALS
-Pissarra digital.
-Flash card amb lletra de la cançó utilitzada.
-Videocàmera.
-Televisió o ordinador amb projector.
|
|
v
PARTS DE SESSIÓ
-Part
inicial (15 minuts aprox.):
Per a
treballar el tema de la lateralitat, eix central del nostre projecte,
des de les TIC i utilitzant la pissarra digital, PDI, en la qual els
xiquets/es per parelles i baix la supervisió i l’ajuda del docent es
posicionarien en l’apartat de “conec el meu cos” i realitzarien les
activitats que s’hi proposen.
Les
activitats que hi ha són les següents: posar les diferents parts del cos en
un dibuix, diferenciar la zona dreta i esquerra del cos, entre d’altres.
|
|
-Part
principal (20 minuts aprox.):
Una
vegada introduits els conceptes principals que volem treballar en aquesta
sessió, començariem amb la part principal, la qual estaria destinada a
treballar la lateralitat i esquema corporal però mitjançant l’ús de les TIC.
En primer
lloc, realitzariem un xicotet ball on el tema central és la
lateralitat, per exemple, podriem interpretar la següent cançó anomenada :
“El nostre cos”
Els ulls son per mirar,
les mans per agafar,
el cap es per pensar,
i el cor per estimar.
Els dits són per tocar,
i els peus per caminar,
el nas per olorar,
la boca per parlar.
La llengua per tastar,
les dents per mastegar,
orelles per sentir,
t’ho torne a repetir.
Una
vegada ensenyats la lletra i el ball d’aquesta cançó del nostre cos als
xiquets/es el que fariem seria utilitzar la VIDEOCÀMERA per a grabar-nos el
ball que hem assajat.
|
|
v
ASSEMBLEA FINAL (10
minuts aprox):
Per a finalitzar
la sessió i continuant amb l’ús de les noves tecnologies, el que fariem seria
utilitzar una televisió o un ordinador amb projector per a que els xiquets/es
pugueren observar el ball que previament havien realitzat.
D’aquesta
manera, ells són capaços de poder veure les errades que han fet i
corregir-les. Però aquesta activitat és també´important per a que els docents
se n’adonen també d’allò que han fet malament i que podrien millorar per a un
futur.
Per tant,
un bon i correcte ús de les tecnologies sempre és beneficiós per al procés
d’ensenyança-aprenentatge. Açò canvia quan l’ús que s’hi fa és abusiu i
descontrolat.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 6
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)


No hay comentarios:
Publicar un comentario