viernes, 22 de mayo de 2015

SESSIÓ 7



SESSIÓ 7
v    OBJECTIUS

-Conèixer i descobrir el propi cos com un element de creació i de joc.
-Desenvolupar l’expressió corporal.
-Desenvolupar la coordinació pròpia i amb els companys i companyes.

v    CONTINGUTS

-Coneixement del cos i de l’espai.
-Adquisició d’habilitats motrius bàsiques.
-Desenvolupament de la lateralitat.
-Coordinació, precisió i moviment.


v    INSTAL·LACIÓ

El millor espai per treballar aquesta sessió seria un espai ample, que podria ser el gimnàs, el pati, o qualsevol lloc l’aire lliure. En el nostre cas utilitzarem el gimnàs per a desenvolupar aquesta activitat.

v    MATERIAL
Pilota, aros, bancs,  carrans de paper, matalassos.

PART INICIAL (10 minuts):

En primer lloc, abans de començar amb la part principal de la sessió fariem una xicoteta explicació en relació als jocs, dances, normes que s’haurien de respectar i com s’hauria d’actuar.

Per passar llista d’una manera diferent, ens posariem en cercle i podriem utilitzar aquest xicotet joc: passar-se el baló mentre es passa llista. Per exemple: Si la  primera de la llista és Laura, aquesta té una pilota i l’ha de passar al següent company que la mestra nombre; aquesta és una manera més dinàmica de passar llista i on els xiquets estan prestant atenció continuament.


PART PRINCIPAL  (30 minuts aprox.)

·                 Circuit.
Realizarem un circuit, els motivarem dient-los que som exploradors i anem per la selva. En primer lloc, col·locarem un banc sobre el que hauràn de passar els xiquets (el nen amb cadira de rodes passarà pel costat) mantenint l’equilibri amb sacs d’arena al cap. Més tard hauran de travessar un riu passant per damunt de les pedres, que seran aros tirats pel terra que hauràn d’esquivar. A continuació, passaran per davall d’un túnel format per colxonetes. Després creuran un nou riu però, on hi han carrancs i hauràn de saltar a la pata coixa (el nen amb cadira de rodes haurà d’evitar tocar-los, voltejant els mateixos) cada vegada amb una cama, dreta i esquerra. Per a finalitzar entraran a la cova, formada per taules on hauran de caminar fent sentadiller.


·                 Nàufrecs i taurons.
Col·locarem colxonetes per l’espai per a que els nens i les nenes puguen pujar,  al temps que la música sone hauran de moure’s per l’espai. Quan la música pare es pujaran a les colxonetes perquè la marea pujarà i pot aplegar un taurò. Cada vegada es llevarà una colxoneta, l’espai serà més reduït i hauran d’ajudar-se els uns als altres. Aquest és un jo cooperatiu.



·                 Buscar la cua.
Aquest també és un joc cooperatiu. Estaran en fila d’1 tocant amb la mà dreta el muscle del de davant i amb l’esquerra agafaran el peu del company o companya. De form que el de davant haurà d’intentar agafar a l’últim de la cua sense que aquesta es trenque.


v    Part final  (5 minuts aprox.)

·                 Relaxació. Son titelles. Segons les indicacions del mestre o la mestra es van trencar els diferents fils de la titella fins que els nens i nenes acaben en terra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario