SESSIÓ 7
|
v
OBJECTIUS
-Conèixer i descobrir el propi cos com un element de
creació i de joc.
-Desenvolupar l’expressió corporal.
-Desenvolupar la coordinació pròpia i amb els
companys i companyes.
|
v
CONTINGUTS
-Coneixement del cos i de l’espai.
-Adquisició d’habilitats motrius bàsiques.
-Desenvolupament de la lateralitat.
-Coordinació, precisió i moviment.
|
v
INSTAL·LACIÓ
El millor
espai per treballar aquesta sessió seria un espai ample, que podria ser el
gimnàs, el pati, o qualsevol lloc l’aire lliure. En el nostre cas utilitzarem
el gimnàs per a desenvolupar aquesta activitat.
|
v
MATERIAL
Pilota,
aros, bancs, carrans de paper, matalassos.
|
PART
INICIAL (10 minuts):
En primer
lloc, abans de començar amb la part principal de la sessió fariem una
xicoteta explicació en relació als jocs, dances, normes que s’haurien de
respectar i com s’hauria d’actuar.
Per
passar llista d’una manera diferent, ens posariem en cercle i podriem
utilitzar aquest xicotet joc: passar-se el baló mentre es passa llista. Per
exemple: Si la primera de la llista és Laura, aquesta té una pilota i
l’ha de passar al següent company que la mestra nombre; aquesta és una manera
més dinàmica de passar llista i on els xiquets estan prestant atenció
continuament.
|
PART
PRINCIPAL (30 minuts aprox.)
·
Circuit.
Realizarem un circuit, els motivarem dient-los que
som exploradors i anem per la selva. En primer lloc, col·locarem un banc
sobre el que hauràn de passar els xiquets (el nen amb cadira de rodes passarà
pel costat) mantenint l’equilibri amb sacs d’arena al cap. Més tard hauran de
travessar un riu passant per damunt de les pedres, que seran aros tirats pel
terra que hauràn d’esquivar. A continuació, passaran per
davall d’un túnel format per colxonetes. Després creuran un nou riu però, on
hi han carrancs i hauràn de saltar a la pata coixa (el nen amb cadira de
rodes haurà d’evitar tocar-los, voltejant els mateixos) cada vegada amb una
cama, dreta i esquerra. Per a finalitzar entraran a la cova, formada per
taules on hauran de caminar fent sentadiller.
·
Nàufrecs i taurons.
Col·locarem colxonetes per l’espai per a que els
nens i les nenes puguen pujar, al temps que la música sone hauran de
moure’s per l’espai. Quan la música pare es pujaran a les colxonetes perquè
la marea pujarà i pot aplegar un taurò. Cada vegada es llevarà una colxoneta,
l’espai serà més reduït i hauran d’ajudar-se els uns als altres. Aquest és un
jo cooperatiu.
·
Buscar la cua.
Aquest també és un joc cooperatiu. Estaran en fila
d’1 tocant amb la mà dreta el muscle del de davant i amb l’esquerra agafaran
el peu del company o companya. De form que el de davant haurà d’intentar
agafar a l’últim de la cua sense que aquesta es trenque.
|
v Part
final (5 minuts aprox.)
·
Relaxació. Son titelles. Segons les
indicacions del mestre o la mestra es van trencar els diferents fils de la
titella fins que els nens i nenes acaben en terra.
|
viernes, 22 de mayo de 2015
SESSIÓ 7
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)





No hay comentarios:
Publicar un comentario