viernes, 22 de mayo de 2015

AVALUACIÓ

   
Fent referència a l'avaluació d'aquest projecte portariem a terme diferents tipus d'avaluacions per observar i valorar el progrés de l'alumnat, així com l'adquisició i consecució dels objectius previstos, atenent sempre a les necessitats de tots i cadascún dels nens i nenes i sabent que no tots són iguals, que cada nen i nena és únic i treballa, es desenvolupa i es relaciona de manera diferent.

En primer lloc es valorarà l'esforç, la participació activa i implicació en l'activitat, així com el procés, i el resultat final serà valorat però amb menys importància.
A més el docent tindrà un quadern de notes, on podrà escriure les anotacions que considere oportunes, realitzant d'aquesta manera una observació directa sobre l'alumnat, per a això pot també gravar les sessions.

Quan totes les sessions hagen finalitzat, els proposarem que es dibuixen en un full, amb les seves mans, peus, cames, etc; a continuació els indicarem que pinten la mà dreta de color verd i l'esquerra de roig; més tard els direm que pinten les cames de rosa, i el cap de taronja. Amb aquesta simple activitat comprovarem si han aconseguit arribar als objectius previstos.


També ens valdrem d'una rúbrica en la qual anotarem si l'alumnat ha aconseguit els criteris proposats:



Sempre
Normalment
De vegades
Poc
Mai

Reconèixer les parts del
Cos





Resoldre problemas
motors a partir d’estímuls perceptius






Adaptar les habilitats
motrius bàsiques a diferents
situacions motrius lúdiques
i expressives, amb
coordinació i adequada
orientació en l'espai.





Utilitzar la
lateralitat dominant





Manté el control
Postural





Mantenint la autoregulació de la tensió i la relaxació
muscular i la respiració






Participar en els jocs
motors ajustant la seva
actuació als objectius del
joc i respectant tant els seus
normes i regles com el
resultat, adoptant
conductes que afavoreixin la
relació amb les altres
persones.






Mostra interès i
espontaneïtat en la pràctica
de diferents jocs
infantils i tradicionals identificar-ne els
valors fonamentals.





Utilitzar les diferents
formes d'expressió corporal
de forma creativa i
espontànea, identificant el
ritme, el gest i el
moviment com
instrument d'expressió i
comunicació, reconeixent
la seva aplicació a diferents
manifestacions culturals,
rítmiques i expressives






A més a més,  el docent tindrà la següent fitxa:
Com s’ha comportat amb la resta de companys?
Ha respectat les normes?
Ha cuidat el material?
Como ha sigut el progrés?
Presentava alguna dificultat per a realitzar els exercicis amb la part esquerra o dreta del cos?
Coneixia les parts del cos?

A més, els alumnes comptarien amb una fitxa d’autoavaluació com la següent:

J
Gomet verd= Si
:/
Gomet taronja= de vegades.
L
Gomet roig=Mai
M'he divertit



He participat



He respectat les normes



He respectat als companys



Conec el meu cos




Amb tot això podrem avaluar i conèixer el progrés i resultat portat acabo amb els nens a més de saber si hem aconseguit assolir els objectius que proposats.
A més el docent també farà una autoavaluació per comprovar si tot ha sortit com esperava o li ha faltat temps en alguna activitat o no ha pogut ser portada a terme com a tenia pensada, així com els imprevist que hagin pogut sorgir.

Com han actuat els alumnes?
S’han divertit?
Ha faltat temps en alguna activitat?
Ha sorgit algun imprevist? Quin? Com ho he solucionat?
Han comprés els alumnes les activitats que els proposava?
Han aconseguit els objetius?
Han progresat des de l’inici al final?
En que m’he equivocat? Com puc millorar?

Amb tot això tindrem un visió global sobre la realització de les sessions dutes a terme i podrem realitzar altres en les quals millorar tant el docent com l'alumnat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario