Fent referència a l'avaluació d'aquest projecte portariem a
terme diferents tipus d'avaluacions per observar i valorar el progrés de
l'alumnat, així com l'adquisició i consecució dels objectius previstos, atenent
sempre a les necessitats de tots i cadascún dels nens i nenes i sabent que no
tots són iguals, que cada nen i nena és únic i treballa, es desenvolupa i es
relaciona de manera diferent.
En primer lloc es valorarà l'esforç, la participació activa
i implicació en l'activitat, així com el procés, i el resultat final serà
valorat però amb menys importància.
A més el docent tindrà un quadern de notes, on podrà
escriure les anotacions que considere oportunes, realitzant d'aquesta manera
una observació directa sobre l'alumnat, per a això pot també gravar les
sessions.
Quan totes les sessions hagen finalitzat, els proposarem que
es dibuixen en un full, amb les seves mans, peus, cames, etc; a continuació els
indicarem que pinten la mà dreta de color verd i l'esquerra de roig; més tard
els direm que pinten les cames de rosa, i el cap de taronja. Amb aquesta simple
activitat comprovarem si han aconseguit arribar als objectius previstos.
També ens valdrem d'una rúbrica en la qual anotarem si
l'alumnat ha aconseguit els criteris proposats:
Sempre
|
Normalment
|
De vegades
|
Poc
|
Mai
|
|
Reconèixer les parts del
Cos
|
|||||
Resoldre problemas
motors a partir
d’estímuls perceptius
|
|||||
Adaptar les
habilitats
motrius bàsiques
a diferents
situacions motrius lúdiques
i expressives, amb
coordinació i
adequada
orientació en
l'espai.
|
|||||
Utilitzar
la
lateralitat
dominant
|
|||||
Manté
el control
Postural
|
|||||
Mantenint
la autoregulació de la tensió i la relaxació
muscular i la
respiració
|
Participar en
els jocs
motors ajustant
la seva
actuació als
objectius del
joc i respectant
tant els seus
normes i regles
com el
resultat,
adoptant
conductes que
afavoreixin la
relació amb les
altres
persones.
|
Mostra interès i
espontaneïtat en
la pràctica
de diferents
jocs
infantils i
tradicionals identificar-ne els
valors
fonamentals.
|
|||||
Utilitzar les
diferents
formes
d'expressió corporal
de forma
creativa i
espontànea,
identificant el
ritme, el gest i
el
moviment com
instrument
d'expressió i
comunicació,
reconeixent
la seva
aplicació a diferents
manifestacions culturals,
rítmiques i expressives
|
A
més a més, el docent tindrà la següent
fitxa:
Com s’ha comportat amb la resta de companys?
|
Ha respectat les normes?
|
Ha cuidat el material?
|
Como ha sigut el progrés?
|
Presentava alguna dificultat per a realitzar els exercicis
amb la part esquerra o dreta del cos?
|
Coneixia les parts del cos?
|
A
més, els alumnes comptarien amb
una fitxa d’autoavaluació com la següent:
J
Gomet verd= Si
|
:/
Gomet taronja= de
vegades.
|
L
Gomet roig=Mai
|
|
M'he divertit
|
|||
He participat
|
|||
He respectat les
normes
|
|||
He respectat als
companys
|
|||
Conec el meu cos
|
Amb tot això podrem avaluar i conèixer el progrés i resultat
portat acabo amb els nens a més de saber si hem aconseguit assolir els
objectius que proposats.
A més el docent també farà una autoavaluació per comprovar
si tot ha sortit com esperava o li ha faltat temps en alguna activitat o no ha
pogut ser portada a terme com a tenia pensada, així com els imprevist que hagin
pogut sorgir.
Com han actuat els alumnes?
|
S’han divertit?
|
Ha faltat temps
en alguna activitat?
|
Ha sorgit algun
imprevist? Quin? Com ho he solucionat?
|
Han comprés els
alumnes les activitats que els proposava?
|
Han aconseguit
els objetius?
|
Han progresat
des de l’inici al final?
|
En que m’he
equivocat? Com puc millorar?
|
Amb tot això tindrem un visió global sobre la realització de
les sessions dutes a terme i podrem realitzar altres en les quals millorar tant
el docent com l'alumnat.

No hay comentarios:
Publicar un comentario