Ens
centrem en l’estudi que Le Boulch citat en Mayolas, Villarroya, & Reverter (2010) realitza
en relació a l’adquisició de la lateralitat:
- Període de 0 a 3 anys: es pot observar una futura dominància mitjançant el
reflex tònic cervical en les primeres setmanes de vida. Fins a l’any, es
produeixen moltes variacions i no hi ha un predomini clar. La preferència
lateral apareix cap a l’any i mig, quan l’infant comença a agafar una
varietat més gran d’objectes. Un període d’inestabilitats pot produir-se entre
els dos i tres anys. Cap als dos anys i mig ja es pot veure assolida la
preferència lateral, encara que en el cas de les cames, aquest problema continue
vigent.
- Període de 3 a 6
anys: a partir dels
quatre anys s’accepta la definició de la lateralitat. Entre els 5 i 6
anys, l’infant adquireix els conceptes de dreta i esquerra en el seu propi
cos, en referència amb la seva dominància lateral, que a poc a poc es
consolida fins aproximadament els 8 anys.
A l’hora d’avaluar la lateralitat de l’infant;
l’educador o l’educadora compta amb diferents fonts d’informació:
1-
La
informació que donen els pares.
2-
L’observació
sistemàtica de les diferents activitats que es fan a l’escola infantil.
3-
La informació
que es desprèn de la realització d’algun test, entre els quals podem trobar el
test de Harris, el test de Zazzo, el test de Rogers o el test de Piaget.

No hay comentarios:
Publicar un comentario